
Żyjemy dzisiaj w świecie, który jest oparty na konsumpcji. Każdy z nas na co dzień pozyskuje pieniądze na różne sposoby. Robimy to po to, aby skorzystać z dóbr i usług, które oferuje nam dzisiejszy świat. Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób wybierasz marki i produkty, które Ci towarzyszą? Firmy w różnoraki sposób starają się przekonać Ciebie, abyś wybrał ich ofertę, więc przeznaczają sporą część budżetu na:
- Setki działań i zabiegów marketingowych działających podprogowo na Twoją świadomość.
- Lokowanie produktu w Twoich ulubionych programach telewizyjnych.
- Spoty z udziałem ulubionych sportowców i aktorów używających na ekranie konkretnych produktu.
Celebryci promują produkty, bo mają z tego wymierną korzyść. Każdy z nich za użyczenie swojego wizerunku wziął odpowiednią sumę pieniędzy w zależności od tego jak bardzo jest znany i jaki wpływ ma na konsumenta. To my konsumenci, jako ostatnie ogniwo łańcucha, pokrywamy wszystkie koszty związane z reklamą i marketingiem.
W dobie internetu i łatwości komunikacji między ludźmi pojawiły się nowe możliwości oraz nowe narzędzia wprowadzające produkty do naszych domów. Są marki, które myślą zupełnie inaczej w klasycznym modelu dystrybucji i chcą dzielić się zyskami ze swojego obrotu z osobami świadomie decydującymi się na używanie ich produktów. Każda marka po stworzeniu produktu, oprócz powszechnie znanej możliwości, o której wspomnieliśmy, może wybrać alternatywną metodę oferowania swoich towarów i zacząć budować swoją tożsamość w modelu zwanym marketingiem sieciowym lub relacyjnym. Okazuje się, że dokonanie takiego wyboru może być nie tylko korzystniejsze z punktu widzenia producenta, ale jest dużo inteligentniejsze i korzystniejsze również z punktu widzenia konsumentów. A dzisiaj przecież każdy z nas jest konsumentem.
Co daje ten mechanizm?
Marka wprowadzając swój produkt na rynek może zdecydować się na wykorzystanie bardzo ciekawego mechanizmu dystrybucji. Staje się on obecnie coraz bardziej atrakcyjny dla ludzi ceniących sobie jakość i wygodę. Co więcej pozwala on w prosty i bezobsługowy sposób zbudować wsparcie dla budżetu domowego w postaci kolejnego źródła dochodu, dzięki promocji produktów, tak jak de facto robią to na co dzień celebryci na ekranach telewizorów i bilbordach.
Jak to działa?
Klasyczne hurtownie korzystają z jednej z najprostszych dźwigni, na której opiera się tradycyjny handel. Kupując duże ilości towaru mają możliwość negocjowania cen u producenta. Następnie sprzedając go dalej, doliczają swoją marżę. Im większa będzie ilość kupionego towaru, tym taniej można go nabyć u producenta, a tym samym zwiększyć marżę przy odsprzedaży. Konsumenci działający w pojedynkę nie mają możliwości negocjacji ceny zakupu ani bezpośredniego dostępu do producenta.
Omawiany mechanizm daje na to rozwiązanie. Po pierwsze możemy uzyskać dostęp do cen hurtowych i zakupów bezpośrednio od producenta. Ponadto organizując się świadomie w grupę zakupową wraz ze swoimi najbliższymi, mamy możliwość otrzymania rabatu na kolejne zakupy. A budując społeczność osób, które tak jak my dzielą się informacją o produkcie oraz omawianym mechanizmie, otrzymujemy coraz większą prowizję należną za tworzenie rynku zbytu.
Producent działający w tym modelu rezygnuje z tradycyjnego łańcucha logistycznego i eliminuje wszystkich pośredników, którzy normalnie dokładają swoją prowizję do ceny produktu. Ogranicza on również koszty marketingowe związane z kampaniami reklamowymi.
Jak to się odbywa?
Producent jasno określa, że jeżeli wydasz na zakupy jego produktów określoną sumę pieniędzy, to na koniec każdego miesiąca kalendarzowego podzieli się z Tobą zyskiem z obrotu. Należna prowizja oczywiście wrasta wraz ze wzrostem obrotu. Jeżeli zatem poinformujesz swoją rodzinę i najbliższych znajomych, którzy przyłączą się do Ciebie i razem stworzycie większą grupę zakupową, to otrzymacie większą prowizję. To wiąże się z większym zyskiem dla Ciebie i całej Twojej społeczności.
Korzyści, które wynikają z takiego sposobu kupowania produktów codziennego użytku są tak interesujące, że najczęściej kiedy informujesz o tym swoich znajomych – oni również chętnie sprawdzają tą możliwość i zaczynają z niej korzystać. A potem robią to wspólnie ze swoimi najbliższymi. W ten sposób ilość zakupów, których razem dokonujecie przypomina ilości, które kupuje hurtownia i daje możliwość stworzenia bardzo ciekawego, bezobsługowego dochodu. Dlaczego bezobsługowego? Ponieważ to po stronie producenta jest cała obsługa zamówienia i wysyłka towaru bezpośrednio do każdego klienta, który go zamówi. Ty fizycznie nie bierzesz w tym udziału poza jednorazowym przekazaniem informacji o tym konkretnie producencie i jego ofercie produktowej.
Link do rejestracji: https://prouve.com/register?partner=20101949
Dodatkowe Informacje:
- Link do prezentacji możliwości: https://prouvebusinessclub.com/
- Link do 5 nagrań audio: https://www.youtube.com/playlist?list=PLAJwIje_-ZnJSuSflAIgcY4AmcQtAlAo9
- Link do filmów produktowych: https://www.youtube.com/playlist?list=PLKcpiAiGrpK6Ch0VFxX-IUhu3vCn3RQTn